• Konkursy informatyczne.

        •  

          ROK SZKOLNY 2024/2025
           

          Minister Edukacji objął honorowy patronat nad VI edycją konkursu.

           

          InstaLogik - VI edycja 2024/2025

           

           

           InstaLogik to popularyzatorski konkurs matematyczno-informatyczny dla uczniów klas 4-8 SP. Konkurs realizowany jest w całości on-line. Każdy uczeń otrzymuje własne konto, na którym rozwiązuje zadania z dowolnego komputera (również w domu). Konkurs organizowany jest przez Placówkę Edukacji Informatyczno-Matematycznej InstaKod oraz Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, publiczną placówkę doskonalenia nauczycieli.

          Konkurs skierowany jest do wszystkich uczniów zainteresowanych zagadkami logicznymi, matematyką, do tych, którzy interesują się programowaniem lub chcieliby postawić w programowaniu pierwsze samodzielne kroki.

          Celem konkursu jest zachęcenie uczniów do zmierzenia się z zadaniami logicznymi oraz prostymi zadaniami programistycznymi, które wprowadzają uczniów w świat programowania. W ogólności jego celem jest rozwijanie zainteresowań matematycznych i programistycznych młodzieży oraz propagowanie myślenia komputacyjnego.

          W bieżącym roku, konkurs został podzielony na trzy etapy:

          • Etap 1, termin 1 października - 28 października 2024, godz. 20:00

          • Kurs przygotowujący do 2 etapu (czas realizacji nie mniej niż 3 tygodnie)

          • Sesja próbna przed 2 etapem, termin 28 listopada 2024, godz. 17:00 – 18:00

          • Etap 2, termin 7 grudnia 2024, godz. 10:00 – 11:30

          • Kurs przygotowujący do 3 etapu (czas realizacji nie mniej niż 3 tygodnie)

          • Etap 3, termin 22 marca 2025, godz. 10:00 – 11:30

          Do II etapu zakwalifikowało się 5 uczniów z naszej szkoły.

          Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

           

           

           

            W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła po raz kolejny brała udział w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym BÓBR. W dniu 13 listopada 2024r. odbył się konkurs Bóbr w kategorii Junior, dla uczniów klas 7 i 8.

           

            

           

            

           

          CodeWEEK

           

           

          CodeWeek w Zespole Szkół Łączności – Zespół Szkół Łączności w Gliwicach

           

           

          W ramach obchodów Europejskiego Tygodnia Kodowania, uczniowie klas 4-8 naszej szkoły, uczestniczyli w zajęciach

          ROK SZKOLNY 2023/2024

           

          Dzień Bezpiecznego Internetu 2024.

          W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła zorganizowala obchody  z okazji DBI 2024. W ramach DBI zostały przeprowadzone zajęcia edukacyjne w klasach 4-8, promujące bezpieczne zachowania w sieci. Uczniowie oglądali filmy edukacyjne, zwracające uwagę na zagrożenia ze strony Internetu. Chętne dzieci wykonały plakaty, które zostały umieszczone na tablicach szkolnego korytarza. Ponadto odbył się szkolny konkurs " Bądź bezpieczny w Internecie". Przedstawiciele klas 4-8 rozwiązywali test, zawierający pytania dotyczące właściwych zachowań w sieci. Wszystkim zaangażowanym uczniom serdecznie dziękujemy.

           

              

           

            

           

           

           

          Międzyszkolny konkurs plastyczno-informatyczny 

          " Święta Barbara patronka górników".

           

           

          Zapraszamy uczniów klas 0-VIII do udziału w konkursie plastyczno-informatycznym " Święta Barbara patronka górników". Organizatorem konkursu jest PSP nr 14 Integracyjna im. Jana Pawła II w Radomiu.
          Cele szczegółowe konkursu:
          1.    Upowszechnianie wiedzy o życiu i kulcie św. Barbary.
          2.    Zapoznanie Uczestników Konkursu z ikonografią św. Barbary w odniesieniu do pracy, modlitwy i zawierzenia losów górników, ich ciężkiej, niebezpiecznej pracy w kopalni.
          3.    Pobudzenie wyobraźni oraz rozwijanie uzdolnień plastycznych i informatycznych.
           W ramach Konkursu uczestnicy mają wykonać pracę plastyczną lub informatyczną 
          na zasadach określonych w regulaminie :
          a)    Temat prac plastycznych to: „Święta Barbara patronka górników”;;
          b)    Temat prac informatycznych: Zadaniem uczniów będzie stworzenie projektu programistycznego wykonanego w programie Scratch (gra lub animacja) pt. „Święta Barbara patronka górników”. Praca powinna rozpoczynać się od kliknięcia flagi. Animacja powinna posiadać scenę będącą wstępem i opisującą historię (fabułę).
          Gra powinna na pierwszej scenie zawierać instrukcję (dostępną np. pod przyciskiem „Instrukcja”). Zakończenie gry musi zawierać wyraźną informację o końcu gry, wygranej lub nie, oraz zatrzymywać grę w Scratchu. 

           

          Szczegóły dotyczące konkursu są w załącznikach: (regulamin i zgoda rodzica).

           

          Regulamin_konkursu_Swieta_Barbara_patronka_gornikow_2023(1).docx

          Zalacznik_nr_1_do_Regulaminu_Konkursu_Swieta_Barbara_patronka_gornikow.docx

           

          Z naszej szkły zostały przekazane 3 prace na konkurs: 2 w kategorii prac plastycznych i jedna w kategorii pracy informatycznej.

          Wszyscy uczniowie naszej placówki zostali laureatami Międzyszkolnego Konkursu " Świeta Barbara patronka górników". Dzieci otrzymały dyplomy i atrakcyjne nagrody.

          Serdecznie gratulujemy.

          nauczyciele informatyki

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

               

           

           

           

           

           

           

          XVIII Międzynarodowy Konkurs Informatyczny Bóbr 2023 - Zespół Szkół  Komunikacji im. Hipolita Cegielskiego

           

                  Uczniowie naszej szkoły po raz kolejny uczestniczyli w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym BÓBR.

          W dniu 15 listopada w konkursie Bóbr - junior brało udział 11 uczniów z klas 7-8, a w dniu 16 listopada 2023r. w konkursie Bóbr - benjaimin uczestniczyło 10 uczniów klas 4-6.

          Wszystkim uczniom, którzy podjęli się trudu uczestniczenia w konkursie serdecznie dziękujemy i życzymy uzyskania wysokiej punktacji.

            

                                    

           

                

           

           

           

          InstaLogik
           

          W naszej szkole w I etapie konkursu brało udział 8 uczniów.

          Do II etapu zakwalifikowało się 5 uczniów:

          1. Bartłomiej Gralec z klasy 5a

          2. Weronika Gierczak z klasy 5a

          3. Jakub Ryłko z klasy 5c

          4. Błażej Odzimek z klasy 8a

          5. Adam Porada z klasy 8a

           

          Uczniom gratulujemy uzyskanych wyników i życzymy powodzenia i cierpliwości w pokonywaniu kolejnych etapów konkursu.

           

          Zwycięzcy wszystkich etapów, to:

           

          Błażej Odzimek i Jakub Ryłko.  Serdecznie gratulujemy.

           

           

          W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowaniania w naszej szkole, na lekcjach informatyki w klasach 4-8, prowadzone były zjęcia rozijające umiejętności cyfrowe uczniów. Prowadzone były zajęcia z programowania, na których dzieci wykorzystywały robota edukacyjnego - Photona.

           

          ROK SZKOLNY 2022/2023

          Dzień Bezpiecznego Internetu 2023



          Zapraszamy wszystkich uczniów kl. IV-VIII do udziału w następujących konkursach:

          1. Konkurs na przygotowanie LAPBOOKA zawierającego hasło: „Dzień Bezpiecznego Internetu”- promujący bezpieczne zachowania w sieci.

          2. Konkurs na przygotowanie prezentacji multimedialnej o tematyce związanej z bezpieczeństwem w Internecie.

          3. Konkurs na przygotowanie komiksu (w formie plastycznej lub elektronicznej) o tematyce związanej z bezpieczeństwem w sieci.

          CELE KONKURSU:

          - Popularyzacja tematyki związanej z bezpieczeństwem korzystania z portali internetowych oraz tworzeniem przyjaznej sieci online.

           

          -  Podkreślenie potencjału Internetu do wykorzystania w edukacji, kontaktach z rówieśnikami oraz jako forma twórczej rozrywki.

          -  Rozwijanie umiejętności posługiwania się technologią informacyjną, komputerową, oprogramowaniem graficznym.

          -  Kształtowanie umiejętności selekcji potrzebnych informacji.

          WARUNKI KONKURSU:

          -  Praca wykonana samodzielnie lub w zespołach 2-osobowych w oparciu o m.in. treści zamieszczone na DBI i inne wskazane na tym portalu.

          -  Format LAPBOOKA - A3 wykonany dowolną techniką „Dzień Bezpiecznego Internetu”.

          -  Prezentacja multimedialna promująca bezpieczeństwo w Internecie (maksymalnie 15 slajdów w tym slajdy: tytułowy, końcowy oraz bibliografia).

          -  Komiks format A4 lub A3 (maksymalnie 2 strony).

          - Prace będą oceniane w kategoriach konkursowych tj.: LAPBOOK, prezentacja multimedialna, komiks.

          -  Praca musi zawierać wizytówkę autora/autorów tj. imię, nazwisko, klasa (na odwrocie pracy, na końcu lub w prezentacji).

          -  Dla wszystkich uczestników przewidziane są oceny z poszczególnych przedmiotów, dyplomy.

          -  Prace konkursowe należy składać u nauczycieli informatyki

          Termin składania prac: do 1 luty 2023 r.

          KRYTERIA OCENY PRAC:


          a)  Zgodność z tematem.

          b)  Estetyka wykonania.

          c)  Pomysłowość.

          Zachęcamy wszystkich nauczycieli oraz uczniów do wzięcia udziału w obchodach Dnia Bezpiecznego Internetu (DBI).
          Organizatorzy: p. Beata Sosnowska-Rutka, p. Ewa Stawczyk

           

           

           

          Wyniki szkolnego konkursu DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2023.

          Z przyjemnością ogłaszamy wyniki konkursu:

          w kategorii Lapbook

          I miejsce

          Zuzanna Olszewska – klasa 5c

          Hanna Wieczorek – klasa 5c

          II miejsce

          Nadia Pawłowska – klasa 5c ex aequo   Adam Porada – klasa 7a

          III miejsce

          Natalia Bińkowska – klasa 4a

          w kategorii Komiks

          I miejsce

           Sztąberek Emila – klasa 4c

          II miejsce

          Weronika Gierczak - kl. 4a 

          III miejsce

          Julia Standowicz – klasa 8c

          w kategorii Prezentacja multimedialna

          I miejsce

          Lena Wojnar – klasa 7a

          II miejsce

          Filip Gocel – klasa 6d

          III miejsce

          Anna Porada – klasa 5b ex aequo   Aleksandra Sarnecka – klasa 6b

          Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom, którzy wzięli udział w konkursie DBI, za wkład włożony w wykonanie estetycznych, pięknych i pomysłowych prac oraz promowanie bezpieczeństwa w Intrenecie.

           Serdecznie gratulujemy zwycięzcom.

           

           

           

                       

           

          Bezpieczenstwo_w_sieci_Lena_Wojnar_7a_.pptx

           

          XIV MIĘDZYSZKOLNY KONKURS BOŻONARODZENIOWY

          1. CELE KONKURSU:
                1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie rysowania i malowania w edytorze grafiki Paint (kl. 4-6).
                2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie tworzenia animacji w programie bezpłatnym PhotoScape v 3.7 – AniGif, UnFReez 2.1, GIF Maker, GIF Editor, Video Maker, Wideo to GIF (aplikacja z Google Play, wersja bezpłatna) lub Gimp (7-8).
                3. Kształtowanie wyobraźni uczniów poprzez prace plastyczne.
                4. Organizacja wystawy pokonkursowej, na której zostaną zaprezentowane wyróżnione prace.
                5. Propagowanie znaczenia i symboliki świąt Bożego Narodzenia.

           

          1. UCZESTNICY KONKURSU:

          Uczniowie szkół podstawowych klas IV-VIII.

           

          1. WARUNKI KONKURSU:
                1. Konkurs zostanie przeprowadzony w trzech kategoriach:
          • karty technicznej bożonarodzeniowej wykonanej w formacie A5, dowolną techniką plastyczną (kl. 4-6),
          • karty bożonarodzeniowej wykonanej w programie graficznym Paint w formacie A4
            (kl. 4-6),
          • karty bożonarodzeniowej wykonanej jako animacja komputerowa w programie PhotoScape v 3.7 – AniGif, UnFReez 2.1, GIF Editor, Video Maker, Wideo to GIF (aplikacja z Google Play, wersja bezpłatna) lub Gimp (7-8).
                1. Prace muszą być indywidualne, własne i niepublikowane wcześniej.
                2. Karta wykonana w programie graficznym Paint, nie może zawierać wstawionych gotowych clipartów, rysunki mają być wykonane własnoręcznie przez uczniów. Prace należy dostarczyć w formie wydruku jak i pliku.
                3. Karta jako animacja komputerowa ma zawierać od 10 do 15 klatek, warstw wykonanych
                  w dowolnym programie graficznym. Należy je nagrać na pendrive lub płytę CD, która ma zawierać oprócz animacji także poszczególne jej klatki. W przypadku Gimpa oryginalny plik z warstwami. 

          UWAGA!!!

          W przypadku dostarczenia tylko pliku z animacją, praca nie będzie brana pod uwagę
          w konkursie.

                1. Karty mają przedstawiać symbolikę Bożego Narodzenie.
                2. W przypadku, gdy prace nie będą spełniały poszczególnych kryteriów dotyczących formatu prac, wieku w poszczególnych kategoriach nie będą brane pod uwagę.

           

          1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
                1. Oceny prac dokona komisja konkursowa powołana przez organizatora.
                2. Decyzje komisji konkursowej są ostateczne.
                3. Nadesłane prace nie podlegają zwrotowi.
                4. Organizator zastrzega sobie prawo prezentacji prac konkursowych.

           

          W w/w konkursie sukcesy odnieśli także uczniowie naszej szkoły:

          w kategorii Kartka techniczna

          II miejsce Oliwia Zębala - kl. 4c

          w kategorii Grafika komputerowa

          III miejsce Weronika Gierczak - kl. 4a (w kategorii klas czwartych)

          III miejsce Aleksandra Sarnecka - kl. 6b (w kategorii klas szóstych)

          w kategorii Animacja komputerowa

          Karolina Borzęcka - kl. 7b.

           

          Serdecznie gratulujemy i cieszymy się z sukcesów naszych uczniów.smiley

           

           

          Do dalszego etapu konkursu, zostały wytypowane przez szkolną komisję prace:

                 

           

           

             

          oraz animacje w programie gimp:

          kartka_swiateczna_Karolina_Borzecka_kl._7b.xcf

          Kartka_bozonarodzeniowa_-_Adam_Porada_7a.xcf

           

          Pozostałe prace konkursowe zostały przeznaczone na wystawę w naszej szkole.

           

                                 

           

                                       

           

          W dniu 8 listopada 2022r. uczniowie naszej szkoły z  klas 7 i 8 brali udział w XVII edycji Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr 2022.

          Najwyższe wyniki osiągnęli uczniowie:

          1. Popis Filip z klasy 8c - 73,75 pkt

          2. Witkowski Marcel z klasy 8c - 71,25 pkt

          Serdecznie gratulujemy Filipowi i Marcelowi, a wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie.

                                   

           

           

          Bóbr to polska nazwa powołanego do życia w 2004 roku na Litwie międzynarodowego konkursu Bebras z zakresu informatyki oraz technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Pod adresem http://www.bebras.org/ znajduje się strona Konkursu Bebras.

          Cele konkursu

          Głównym celem konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia algorytmicznego i komputacyjnego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród wszystkich uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych.
          W szczególności konkurs ma na celu:

          • zwiększenie zaangażowania uczniów w stosowaniu komputerów i technologii informacyjnej podczas poznawania różnych dziedzin od samego początku pobytu w szkole, przyczynianie się do rozwoju i kształtowania twórczego podejścia przy zdobywania wiedzy i umiejętności,
          • sprzyjanie wyrównywaniu szans stosowania tej technologii w grupach dziewcząt i chłopców posiadających dostęp do komputerów, jak i nie mających takiego dostępu,
          • zachęcanie uczniów do zdobywania umiejętności potrzebnych w ich życiu osobistym i w przyszłej pracy zawodowej,
          • stwarzanie okazji do wymiany doświadczeń między uczniami i nauczycielami z różnych szkół w różnych krajach.

           

           

          CodeWeek


           

          CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa „ścigają się” w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. Akcja co roku organizowana jest na terenie całej Europy i dedykowana wszystkim, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem. 
          W tym roku nasza szkoła po raz kolejny brała udział w tym wydarzeniu.

          W klasach starszych prowadzone były zajęcia z robotyki. Wykorzystaliśmy klocki Lego, Photony i okulary VR.

           

           

          ROK SZKOLNY 2021/2022

            Konkurs OSE „Historie z sieci wzięte”.

          Stwórzcie komiks lub inną pracę graficzną na temat bezpieczeństwa w sieci.

          O co dokładnie chodzi? Wyobraźcie sobie, że dobrze Wam znani bohaterowie szkolnych lektur muszą się zmierzyć z cyberzagrożeniami. Brzydkie Kaczątko, Dedal i Ikar, Alina i Balladyna oraz Romeo i Julia potrzebują wsparcia w cyfrowym świecie. Spróbujcie określić problem, z którym muszą się zmierzyć, a następnie podpowiedzcie im, jak mogą zadbać o swoje bezpieczeństwo w sieci. A to wszystko w formie komiksu lub innej pracy plastycznej w formacie A4. Wybór techniki należy do Was. 

          Zapraszamy do udziału.

           

          Do konkursu pracę przygotowali uczniowie klasy 7a, w składzie:

          Mateusz Filipkiewicz

          Krzysztof Kraszewski

          Kornel Środa

          Kacper Zmaczyński

           

           

           

          Międzyszkolny konkursu informatyczno-plastyczny w ramach Dnia Bezpiecznego Internetu

          pod hasłem„Działajmy razem!"

          Organizator: Publiczna Szkoła Podstawowa nr19 im. E. Bakalarzaul. Energetyków 10

           Adresaci konkursu: uczniowie klasIV-VIIIIII

          Cele konkursu:

          1.Inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego oraz świadomego dostępu dzieci i młodzieży do zasobówinternetowych.

          2.Zapoznanie z problematyką bezpieczeństwa on-line oraz promocja pozytywnego korzystania z sieci.

          3.Rozwijanie twórczej inwencji i plastycznej ekspresji u uczniów oraz umiejętności informatycznych.

          4.Organizacja wystawy konkursowej, na której zostaną zaprezentowane wyróżnione prace w mediach społecznościowych.

          Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie szkół w następujących kategoriach:

          a)I kategoria klasy IV -Vwykonanie pracy plastycznej w edytorze graficznym Paint, format A4, przesłanie pliku oraz zgody

          b)II kategoria klasy VI VIII, wykonanie pracy w programie graficznym GIMP, format A4, przesłanie pliku oraz zgody.

          Warunki uczestnictwa w konkursie: Prace muszą być indywidualne, własne i niepublikowane wcześniej. Praca powinna być wykonana w programie graficznym, nie może zawierać wstawionych gotowych clipartów, rysunki mają być wykonane własnoręcznie przez uczniów.Każdy z uczniów może przekazać tylko jedną pracę.

          Zapraszamy

           

          Uczniowie naszej szkoły przygotowali prace konkursowe w programie Gimp.

          Dwóch uczniów otrzymało wyróznienia w konkursie:

          Mateusz Filipkiewicz z klasy 7a

          Bartosz Sadownik z klasy 8a.

           

           

           

           

          Laureatom serdecznie gratulujemy!

           

          Poniżej znajdują się pliki z pracami konkursowymi.

           

          DBI2022_M.Filipkiewicz_PSP29.xcf

           

           

          Praca Bartka.

           

           

           

           

           

           

           

          W bieżącym roku szkolnym, w naszej szkole uczniowie klas 7-8 przystąpili do internetowego rozwiązywania zadań konkursowych.

          Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział i gratulujemy uzyskanych wyników.

           

              

           

           

          EUROPEJSKI TYDZIEŃ KODOWANIA

          W naszej szkole prowadzone były zajęcia z robotyki w klasach 4-5, a w klasach 6-8 zajęcia na temat sztucznej inteligencji. Starsi uczniowie przygotowali prezentacje multimedialne temat "Sztuczna inteligencja wokół nas". 

           

             

           

           

          ROK SZKOLNY 2020/2021

          Świąteczny/wiosenny konkurs informatyczny

           

          Konkurs na niepowtarzalne e-życzenia świąteczne/wiosenne.

                      Uczniowie, którzy nadesłali prace starali się, aby ich praca była inna niż pozostałe, a zwłaszcza inna niż te dostępne w sklepach, czy publikowane na profesjonalnych witrynach internetowych.

                     Doceniamy wkład pracy oraz oryginalność większości pomysłów, dlatego nie przydzielamy miejsc. Uczniowie uczestniczący w Konkursie zostali nagrodzeni ocenami z informatyki.

          Na konkurs wpłynęła również kartka dźwiękowa Rychlik_Zuzia.mp4
          i zaprojektowana tematyczna strona internetowa.

           

          Przykłady wykonanych kartek

           

           

           

           

          Wszystkie prace można obejrzeć w Galerii

           

           

          Konkurs techniczny

          Wielkanocny/wiosenny  element dekoracyjny

                        Na  technice uczniowie poznają różne materiały konstrukcyjne, ich właściwości i przykłady zastosowań. Okres świąteczno-wiosenny okazał się dobrym momentem na sprawdzenie umiejętności łączenia teorii z praktyką. Uczniowie spróbowali swoich sił, sprawdzili swoją pomysłowość i kreatywność, a jednocześnie sprawili przyjemność swoim Bliskim poprzez przyczynienie się do podniesienia estetyki wystroju najbliższego otoczenia, ale często również przygotowując lub pomagając w przygotowaniu okazjonalnych potraw. 

          Niektórzy zechcieli uwiecznić swoje prace na piśmie (karty wyrobów w korespondencji
          z nauczycielem) oraz na zdjęciach.

           

                         Ze względu na zastosowanie różnych technik i w związku z tym różny nakład pracy własnej – nie przydzielamy miejsc. Uczniowie uczestniczący w Konkursie zostali nagrodzeni ocenami z techniki.

          Wszystkie prace można obejrzeć w Galerii

           

          Oto wybrane prace uczniów klas czwartych

           

                                                                     

                      Natalia Kozicka - 4a                                                                     Zosia Krawczyk 4a

           

          Oto wybrane prace uczniów klas piątych

           

                       

                    Natalia Piwońska - 5c                                   Zuzia Stachera 5b

           

          Oto wybrane prace uczniów klas szóstych

           

          Silena Siadaczko 6b

           

                   

                    Lena Korczak - 6a                                                        Diana Galacka - 6c

           

          Wszystkim gratulujemy,

          a tym, którzy przygotowywali potrawy - życzymy sukcesów kulinarnych!!!

           

           

          Świąteczny/wiosenny konkurs informatyczny

           

          Konkurs na niepowtarzalne e-życzenia świąteczne/wiosenne.

           

          Konkurs skierowany jest do uczniów klas IV – VIII  naszej szkoły.

           

          Celem konkursu jest:

          • propagowanie tradycji regionalnych i rodzinnych,
          • poznawanie i przybliżanie zwyczajów związanych ze świętami Wielkiej Nocy
            i nastaniem wiosny,
          • rozwijanie umiejętności posługiwania się komputerem, w szczególności przez

          - wykorzystanie go, jako narzędzia do tworzenia prac,

          - estetyczne i tematyczne łączenie elementów wykonanych przez siebie oraz pobranych z Internetu.

          • ćwiczenie umiejętności komunikacji między ludźmi, szczególnie między bliskimi,
          • kształtowanie i rozwijanie potrzeby i umiejętności okolicznościowych kontaktów międzyludzkich poprzez ukazanie wagi określonego wydarzenia.

          Warunki udziału w Konkursie:

          • zachowanie świątecznej lub wiosennej tematyki pracy,
          • prace mogą być wykonane w formie

             - e-kartki w Paint, GIMP lub innym programie graficznym,

             -  prezentacji multimedialnej w PowerPoint,

             - animacji zaprogramowanej w środowisku Baltie, Scratch

             - strony www,

          • prace powinny być indywidualne – elementy pobrane z Internetu powinny być opatrzone odpowiednim opisem (w przypadku prezentacji w ostatnim slajdzie,
            w pozostałych przypadkach – w dokumencie tekstowym do wglądu),
          • przysłanie w terminie do dnia 07.04.2021r. do nauczyciela informatyki na adres barbara.loszczyk@psp29.radom.pl lub beata.sosnowska-rutka@psp29.radom.pl  pliku z pracą
          • w Konkursie biorą udział wyłącznie osoby, wobec których wyrażono zgodę na publikację prac.

           

           

          Świąteczny/wiosenny konkurs techniczny

           

          Konkurs na wielkanocny/wiosenny  element dekoracyjny

          Konkurs skierowany jest do wszystkich uczniów naszej szkoły. Prace powinny być indywidualne – wyjątek stanowi sytuacja, gdy dekoracja dotyczy domu, podwórka  - a zdjęcie przysyła rodzeństwo.

           

          Celem konkursu jest:

          • propagowanie tradycji regionalnych i rodzinnych,
          • poznawanie i przybliżanie zwyczajów związanych ze świętami Wielkiej Nocy,
          • rozwijanie umiejętności dopasowywania otoczenia do okoliczności,
            w szczególności przez
             

          - własnoręcznie wykonane elementy,

          - estetyczne i tematyczne łączenie posiadanych elementów.

          • kształtowanie postawy współodpowiedzialności za wygląd najbliższego otoczenia.

          Warunki udziału w Konkursie:

          • zachowanie świątecznej lub wiosennej tematyki pracy,
          • dekoracja powinna zawierać chociaż jeden własnoręcznie przygotowany element,
          • przysłanie w terminie do dnia 07.04.2021r. do nauczyciela techniki na adres barbara.loszczyk@psp29.radom.pl zdjęcia świątecznej lub wiosennej dekoracji: kącika, pokoju, domu, podwórka…
          • zdjęcie nie może zawierać  adresu posesji lub innych informacji, które nie powinny być upubliczniane,
          • w przypadku uczniów młodszych – klasy 0-4 – dopuszcza się wykonanie
            wg własnego pomysłu kartki świątecznej/wiosennej z barwnymi życzeniami,
          • zdjęcie kartki powinno być wykonane z zachowaniem proporcji i bez przechylania aparatu – kartka na zdjęciu ma być prostokątem,
          • w Konkursie biorą udział wyłącznie osoby, wobec których wyrażono zgodę na publikację prac.

          Zachęcamy do udziału!

           

           

           

          i

          j


      •  ****************************************************

        ROK SZKOLNY 2019/2020

        ******************************************************

        IX EDYCJA KONKURSU GRAFIKI KOMPUTEROWEJ

        „Energetyka. Elektronika. Informatyka. STO lat SEP w Radomiu"

         

        CEL KONKURSU

        Celem konkursu jest propagowanie kształcenia informatycznego, rozwijanie zainteresowań graficznych uczniów i budowanie poczucia tożsamości regionalnej.

         

        ETAP I – ELIMINACJE

        Zadaniem  konkursowym jest wykonanie za pomocą wybranego programu grafiki rastrowej spośród: Gimp,  PhotoShop, Corel Photo – Paint pracy w formacie A3 i przesłanie wydruku oraz płyty CD na adres organizatora. Przesłany plik powinien mieć odpowiednie rozszerzenie (np.: psd, xcf) oraz składać się
        z co najmniej 6 warstw.

        Tematem konkursu jest zaprojektowanie plakatu z okazji 100 lecia Radomskiego Oddziału SEP (Stowarzyszenia Elektryków Polskich).

         

         

        IX_REGULAMIN_KONKURSU_GRAFIKI_KOMPUTEROWEJ_2020.doc

        Karta_zg_eoszeniowa_do_IX_edycji_konkursu.doc

         

         

        MIĘDZYSZKOLNY KONKURS “BEZPIECZNY INTERNET”

        1. Cele konkursu:

        - podniesienie poziomu wiedzy uczniów na temat bezpiecznego korzystania z Internetu;

        - wyposażenie uczniów w wiedzę na temat zagrożeń wynikających z korzystania z Internetu (np. cyberprzemoc, kontakty z nieznajomymi, szkodliwe treści, e-uzależnienia);

        - kształtowanie właściwych postaw i zachowań w wirtualnym świecie;

        - promowanie działań na rzecz zapobiegania cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży;

        - poprawa bezpieczeństwa dzieci i młodzieży korzystającej z Internetu;

        - rozwijanie wrażliwości i wyobraźni twórczej;

        - zachęcenie do prezentowania własnych umiejętności;

        4. Przedmiot konkursu:

        • a) kategoria wiekowa “przedszkole” oraz kl 1-3

        - zadaniem uczestników jest przygotowanie pracy plastycznej  w formacie A4 wykonanej dowolną techniką plastyczną (z wyjątkiem materiałów sypkich), promującej bezpieczne zachowania podczas korzystania z sieci internetowej; w tej kategorii wiekowej możliwa pomoc nauczyciela lub rodzica w wykonaniu pracy;

        b) kategoria wiekowa – kl 4-6

        - zadaniem uczestników jest samodzielne przygotowanie komiksu składającego się z 5-6 kadrów (pół obrazkowych z tekstem) prezentującego fikcyjną historię bohatera, przestrzegającego zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z Internetu;

        lub

        - zadaniem uczestników jest samodzielne przygotowanie wiersza promującego bezpieczne zachowania w wirtualnym świecie;

         c) kategoria wiekowa – kl 7-8

        - zadaniem uczestników jest samodzielne przygotowanie plakatu w formacie nie większym niż A3 promującego bezpieczne zachowania podczas korzystania z Internetu;

        lub

        - zadaniem uczestników jest samodzielne przygotowanie wiersza promującego bezpieczne zachowania w wirtualnym świecie

         

        regulamin_bezp_internet.odt

         

        Konkurs informatyczno-plastyczny DBI

                    Zapraszamy do udziału w III edycji konkursu informatyczno-plastycznego organizowanego w ramach Dnia Bezpiecznego Internetu w PSP nr 19 .

        I. Adresaci konkursu: uczniowie klas IV-VI

        II. Cele konkursu:

        1. Inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych,

        2. Promowanie pozytywnych zastosowań internetu, promocja tolerancji oraz tworzenie kultury zrozumienia.

        3. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie tworzenia rysunków na komputerze

        4. Rozwijanie umiejętności informatycznych i plastycznej ekspresji uczniów

        5. Organizacja wystawy konkursowej, na której zostaną zaprezentowane wyróżnione prace.

        IV. Warunki uczestnictwa w konkursie :

        1. Konkurs przeprowadzony będzie w dwóch etapach:

        - szkolnym,

        - międzyszkolnym

        2. Prace muszą być indywidualne, własne i niepublikowane wcześniej.

        3. Etap szkolny konkursu obejmuje przygotowanie przez uczniów pracy graficznej na komputerze lub plastycznej nawiązujących do tegorocznego hasła „Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!”

        Praca może być wykonana:

        - dowolną techniką plastyczną na formacie A3

        - w programie graficznym Paint, Gimp, Video Maker, format A4, nie może zawierać wstawionych gotowych clipartów. Prace mają być wykonane własnoręcznie przez uczniów i wydrukowane. Każdy z uczniów może przekazać tylko jedną pracę.

        4. Szkolna komisja konkursowa wyłoni maksymalnie po dwie najlepsze prace z każdej kategorii konkursu.

        Regulamin_III_Miedzyszkolnego_Konkursu_DBI.doc

        Zgoda_na_udzial_w_konkursie_i_przetwarzanie_danych.docx

        Konkursowe prace uczniów

          

         

         

        Konkurs Matematyczno-Informatycznego M@TIK

        dla uczniów kl. VI

        . Cele konkursu:

         Upowszechnianie wiedzy matematycznej i informatycznej wśród uczniów klas szóstych.

         Rozwijanie i pogłębianie zainteresowań oraz uzdolnień matematyczno-informatycznych uczniów.

        Kształtowanie samodzielnego, twórczego myślenia; stymulowanie pracowitości i wytrwałości. 

        Doskonalenie umiejętności szybkiego liczenia.

         Promowanie dorobku i osiągnięć uczniów.

         Integracja środowiska uczniowskiego. 

        Tworzenie okazji przeżywania atmosfery konkursowej i życzliwej rywalizacji. Dostarczenie uczniom satysfakcji, szansy i radości z sukcesu.

         Współpraca nauczycieli matematyki i informatyki szkół podstawowych regionu radomskiego.

        Pierwszy etap konkursu polega na wyłonieniu pary uczniów, która będzie reprezentować szkołę (matematyk + informatyk). Podczas eliminacji grupa matematyków rozwiązuje test rachunkowy z matematyki, a w tym samym czasie grupa informatyków rozwiązuje zadanie informatyczne na komputerze.

        REGULAMIN_MIEDZYSZKOLNEGO_KONKURSU_MATEMATYCZNO-INFORMATYCZNEGO..pdf

         

         

        Konkurs dla Szkół oraz uczniów z okazji 6 edycji Wydarzenia „Koduj z Gigantami"

        Konkurs ma na celu propagowanie wśród młodych ludzi zainteresowania nowymi technologiami oraz stymulację logicznego i kreatywnego myślenia poprzez programowanie. Konkurs jest dostępny w formie posta konkursowego na portalu społecznościowym Facebook na profilu "Koduj z Gigantami" pod adresem www.facebook.com/kodujzgigantami.

        Uczestnikami Konkursu mogą być wyłącznie publiczne oraz niepubliczne szkoły podstawowe oraz szkoły ponadpodstawowe, będące użytkownikami i posiadające aktywne konto w serwisie Facebook.com.

        Szkoła przeprowadza wewnętrzny konkurs wśród uczniów, których zadaniem będzie stworzenie projektu programistycznego, wykonanego w programie Scratch (gra lub animacja), pt. „Sztuczna Inteligencja”. Link do wybranego przez Szkołę projektu programistycznego należy umieścić w formie komentarza pod postem konkursowym opublikowanym na Fanpage’u www.facebook.com/kodujzgigantami. Link musi prowadzić do projektu udotępnionego na stronie www.scratch.mit.edu.

         

         

        Konkurs trwa od dnia 15 stycznia 2020 od godz. 10:00 do dnia 20 lutego 2010 do godz. 10:00.

         

        Regulamin-Konkursu.pdf

         

        Nie hejtuję - reaguję!

        Zakończyliśmy w naszej szkole działania w ramach Projektu "Nie hejtuję - reaguję!". W klasach IV-VI zostały przeprowadzone zgodnie z sugestiami Organizatorów lekcje poświęcone temu ważnemu zagadnieniu, a chętni uczniowie wykonali tematyczne plakaty.

          

         

           

            

            

           

         

            

           

            

             

                      

        logo fdds

        Konkurs „Nie hejtuję - reaguję"

        Konkurs jest skierowany do uczestników akcji „Nie hejtuję - reaguję", która odbywa się od 5 listopada do 2 grudnia 2019 roku w zgłoszonych placówkach oświatowych - nasza szkoła bierze udział w projekcie.

        Zadaniem uczestnika/ uczestników jest stworzenie plakatu zwracającego uwagę na problematykę cyberprzemocy ze szczególnym uwzględnieniem roli świadka.
        Plakat powinien zostać wykonany w formacie A2, wymiary 420x594 mm, przy użyciu dowolnej techniki- dopuszczalne są również techniki łączone oraz użycie programów graficznych.

        Prace mogą być wykonywane indywidualnie lub w grupach maksymalnie 3-osobowych.

        Zapraszamy wszystkich uczniów klas 4-6 (w których zostały przeprowadzone zajęcia na temat hejtu) do wykonania plakatów.

        KonkursRegulamin.pdf

         

        Przygotuj się do Olimpiady Informatycznej Szkół Podstawowych!

        Olimpiada Informatyczna Szkół Podstawowych zaprasza uczniów klas V - VIII na internetowe zajęcia w ramach OKI - Olimpijskiego Koła Informatycznego.
        Młodzież uczy się programować i rozwiązywać problemy olimpijskie, naukowe, problemy przemysłu, finansów, telekomunikacji.
        Wszystko przez internet w trakcie 45 minutowych lekcji.
        Nie jest wymagana, żadna wstępna wiedza, wszystko jest tłumaczone od podstaw.
        Zajęcia są bezpłatne, w ramach Olimpijskiego Koła Olimpiady.

        Pierwsze zajęcia 21 września o godzinie 8:30 na kanale youtube.
        Zarejstruj się na newsletter koła by otrzymać dokładne informacje o zajęciach:
             
         Newsletter OKI - zapisz się!

        Udział uczniów w Ogólnopolskiej Młodzieżowej Olimpiady Informatycznej Szkół Podstawowych to:
           * Szansa na sukces ucznia, nauczyciela i szkoły w ogólnopolskiej Olimpiadzie
           * W przypadku dobrego wyniku, automatyczna kwalifikacja ucznia do szkół ponadpodstawowych
           * Przepustka dla młodzieży do pięknej informatycznej przygody

        Zapisz się na newsletter OKI - Olimpijskiego Koła Informatycznego przygotowującego do Olimpiady Informatycznej Szkół Podstawowych (OIJ):
              Newsletter OKI - zapisz się!

        Polub stronę OKI na facebooku:
              Strona OKI na Facebooku - Polub nas!

        Subskrybuj kanał youtube OKI:
              Kanał‚ youtube OKI - Subskrybuj!

        https://oij.edu.pl/

        Konkurs dla Szkół oraz uczniów z okazji

        „Dnia Programisty”

         

        Zachęcamy uczniów do udziału w konkursie, którego zadaniem będzie stworzenie projektu programistycznego, wykonanego w programie Scratch (gra lub animacja), pt. „Mój świat przyszłości”.

         Link do wybranego przez Szkołę projektu programistycznego należy umieścić w formie komentarza pod postem konkursowym opublikowanym na Fanpage’u  www.facebook.com/kodujzgigantami.

        Link musi prowadzić do projektu udotępnionego na stronie www.scratch.mit.edu.

        Konkurs trwa od dnia 1 września 2019 od godz. 10:00 do dnia 13 października 2019 do godz. 10:00.

         

        Regulamin-Konkursu.pdf